خانه / رپورتاژ آگهی / آموزش گوگل آدوردز

آموزش گوگل آدوردز

آموزش گوگل ادوردز

گوگل ادوردز دارای اصطلاحات جالب و تخصصی زیادی است. اگر صاحب یک کمپن گوگل ادوردز هستید حتما باید با این اصطلاحات آشنا باشید تا بتوانید به راحتی کمپین خود را مدیریت کنید. اگر هم مدیریت کمپین دست شما نیست باز هم باید با این اصطلاحات آشنا باشید. به هرحال شما باید در جریان اتفاقاتی که در کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز شما رخ می‌دهد باشید.

در این متن سعی کرده ایم با ساده ترین و کاربردی ترین جملات مهم ترین اصطلاحات را برای شما توضیح دهیم. خواندن این مقاله شاید ۵ دقیقه هم وقت شما را نگیرد اما قطعا پس از مطالعه آن موارد بسیار مهمی را آموخته اید با ما همراه باشید.

 

آموزش اصطلاحات پرکاربرد گوگل ادوردز

Keyword (کلمات کلیدی): کل بار گوگل ادوردز بر روی این کلمات کلیدی است. کلمه کلیدی همان عبارتی است که در مرورگر خود برای جستجو در موتور جستجوگر گوگل تایپ می‌کنید. این کلمات در گوگل ادوردز اصلی ترین نقش را ایفا می‌کنند. در واقع با جستجوی همین کلمات قرار است به سایت شما بیایید.

Click (کلیک): برای گوگل خیلی مهم است که بداند بر روی لینک تبلیغاتی شما چند دفعه کلیک شده است. زیرا نحوه تسویه حساب گوگل با شما بر مبنای همین تعداد کلیک هاست. در ازای هر کلیک بر روی لینک شما مبلغ تعیین شده کلمه کلیدی از حساب شما کسر می‌گردد. کلیک باید برای شما هم مهم باشد زیرا این تعداد بازخورد تبلیغات شما را نشان میدهد و متوجه می‌شوید که هر کلمه کلیدی انتخاب شده چقدر برای تبلیغات شما مناسب است و منجر به ورود به وبسایت شما شده است. پس با دقت این مورد را همیشه کنترل کنید.

Impression (نمایش): ایمپرشن نشانگر تعداد دفعات نمایش تبلیغ شما به مخاطبین است.

CTR (نرخ کلیک): خوب فقط تعداد کلیک مهم نیست. قطعا باید بدانید که در ازای چند دفعه دیده شدن کلیک انجام شده است. نرخ کلیک دقیقا همین را نشان می‌دهد. اگر تعداد کلیک‌ها را بر تعداد impression ها تقسیم کنید نرخ کلیک به دست می آید. هر چه نرخ کلیک بالاتر باشد بهتر است و به این معنی است که تبلیغات شما موفقیت آمیز بوده است.

CPC (هزینه هر کلیک): در تبلیغات گوگل CPC یا هزینه هر کلیک را شما تعیین می‌کنید. البته گوگل هم برای هر کلمه کلیدی پیشنهاداتی ارایه می‌دهد که با توجه به آن و معیارهای دیگر می‌توانید CPC را تعیین کنید.

Quality score (امتیاز کیفیت): قطعا طراحی وبسایت‌تان و ارتباط کلمات کلیدی با وبسایتتان برای گوگل حایز اهمیت است. گوگل همیشه موارد مطرح شده را تحلیل و پیمایش میکند و نمره ای با این معیارها تعیین میکند. این نمره اصطلاحا امتیاز کیفیت نام دارد. هرچه هماهنگی بین این معیارها بیشتر باشد امتیاز کیفیت شما بالاتر خواهد بود و هرچه امتیاز کیفیت بالاتر باشد گوگل تخفیف بیشتری برای CPC به شما میدهد . و به دفعات بیشتری به وب سایت شما اجازه نمایش میدهد.

حقیقتا گوگل فقط به دنبال جذب پول نیست. برای گوگل مهم است که دیجیتال مارکتینگ و تجارت الکترونیک اصولی انجام شود تا کاربران (افرادی که در گوگل جستجو می‌کنند) رضایت از خدماتش داشته باشند. برای تحقق این موضوع به وب سایت هایی که اصول را به درستی رعایت می‌کنند ارزش بیشتری می‌دهد.

Conversion rate (نرخ تبدیل): خب هدف از این همه تبلیغات و هزینه تبلیغات گوگل چیست؟ جذب مشتری!

بله قاعدتا تمام فعالیت های تبلیغاتی به دنبال جذب مشتری هستند و این اصل در گوگل ادوردز هم برقرار است. لذا برای مشاهده نتایج این تبلیغات باید نگاهی به نرخ تبدیل کاربر به مشتری داشته باشیم.

برای آموزش کامل گوگل ادوردز پیشنهاد می‌کنیم مقالات و فیلم‌های آموزشی تبلیغات گوگل ادوردز در وبلاگ پارس ادوردز را ببینید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *