خوراکی هایی برای حفظ سلامت رحم

دسته: آموزش روابط زناشویی
یکشنبه - ۲۴ بهمن ۱۳۹۵

سایت آی همسر آموزش روابط زناشویی

برخی از مواد غذایی و خوراکی‌هایی که باید به منظور داشتن رحم سالم، آنها را در برنامه غذایی خود بگنجانید عبارتند از:

شفاآنلاین>سلامت جنسی>رحم یک ارگان جنسی تولید مثل واکنش-هورمونی در بدن زنان است و اگر تمایل به فرزندآوری دارید، بسیار مهم است که با پیروی از رژیم غذایی متعادل و مصرف مواد غذایی مناسب، سلامت این اندام تناسلی را حفظ کنید.


به گزارش شفاآنلاین، برخی از مواد غذایی و  خوراکی‌هایی که باید به منظور داشتن رحم سالم، آنها را در برنامه غذایی خود بگنجانید عبارتند از:

آجییل و دانه‌ها

آجیل و بخصوص بادام و بادام زمینی یکی از مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ و غنی از کلسترول خوب محسوب می‌شوند که در از بین بردن فیبروم اثر شایان توجهی دارند و همچنین از ابتلا به سرطان رحم جلوگیری می‌کنند. مصرف این دسته از مواد غذایی به دختران و زنان توصیه می‌شود.

سبزیجات

مصرف مقادیر زیادی سبزیجات را در رژیم غذایی روزانه خود شروع کنید و آن را همیشه ادامه دهید زیرا سبزیجات از جمله منابع بزرگ تامین کلسیم، پتاسیم، منیزیم و انواع ویتامین‌ها هستند. این گروه غذایی همچنین سرشار از فیتواستروژن است که توانایی رقابت با استروژن بدن را دارد. علاوه بر این، به پایین آمدن سطح استروژن کمک می‌کند که به نوبه خود باعث توقف رشد تومور در رحم می‌شود. از مصرف سبزیجاتی چون کلم، اسفناج و گزنه هم غافل نشوید چون به حفظ تعادل قلیایی رحم کمک می‌کنند.

 لبنیات

فراورده‌های لبنی همچون ماست، شیر و کره غنی از کلسیم و ویتامین D هستند که برای حفظ سلامت رحم ضروری‌اند. کلسیم به حفظ سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند و ویتامین D نیز نقشی حیاتی در حفظ رحم از فیبروئیدهای رحمی به عهده دارد.

میوه

میوه‌ها منبعی غنی از ویتامین C و بیوفلاونوئیدها به شمار می‌روند و مصرف روزانه آنها می‌تواند مانع از رشد فیبروم در رحم شود. میوه‌ها همچنین می‌توانند سطح استروژن را در حالت عادی و طبیعی نگه دارند. افزون بر این، بیوفلاونوئیدهای موجود در میوه‌ها هم قابلیت پیشگیری از سرطان تخمدان و کمک به حفظ سلامت دستگاه تناسلی زنانه را دارند.



منبع
———————————————————————————-

گردآوری و تنظیم:سایت آی همسر 

شاید برایتان جالب باشد :  بیماری‌های آمیزشی و عفونت‌های کلامیدیایی

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس